Projekt bez tytulu 3 -

Naleśniki orkiszowe z niskim IG na słodko lub na wytrawnie

Projekt bez tytulu 3 -
IMG 20210529 112550 -

Naleśniki orkiszowe są daniem, które nie jedna osoba mogłaby jeść codziennie (należę do tych osób:).

Można je przygotować na wytrawnie lub na słodko. Można je zjeść jeszcze ciepłe w domu na kanapie lub zimne w pracy, bo są zawsze dobrą opcją na wynos.

Orkiszowe naleśniki mają w swoim składzie więcej błonnika niż te przygotowane z mąki pszennej. W smaku są praktycznie takie same. Jednak najważniejsze jest użycie odpowiednich proporcji składników, dzięki czemu naleśniki są sprężyste i nie rozpadają się.

Naleśniki orkiszowe – z czym podawać?

Naleśniki są jednym z najbardziej uniwersalnych sposobów na śniadanie, ponieważ można przygotować je na multum sposobów.

Wolisz wersję na słodko czy na wytrawnie? U mnie zdecydowanie częściej występują one w wersji na słodko, dlatego podrzucę Ci kilka pomysłów, jak szybko dodać smaku Twoim naleśnikom. Po pierwsze, owoce. Tym razem postawiłam na kiwi i banana, ale równie świetnym wyborem będą owoce jagodowe. Po drugie, na co masz ochotę? W ten dzień od rana chodziła za mną czekolada, aż w końcu się na nią skusiłam. Lepiej jest wybierać czekolady gorzkie niż mleczne.

Jak zachować niski indeks glikemiczny naleśników?

Jeśli chcesz zachować niski indeks glikemiczny naleśników warto wybrać dodatki takie jak:

  • warzywa
  • owoce np. jagody, truskawki, odradzałabym banan
  • jogurt naturalny, twaróg
  • masło orzechowe
  • hummus lub pasta jajeczna
  • farsz z warzywami i mięsem/grzybami/togu

Tak skomponowany posiłek zapewni niski indeks glikemiczny dania. Dodanie dżemu lub nutelli nie będzie dobrym pomysłem dla osób z insulinoopornością lub cukrzycą. Dla nich lepszym rozwiązaniem będą naleśniki na wytrwanie z dodatkiem warzyw.

Zachęcam do przetestowania!

Z czym Ty najchętniej jesz naleśniki?

IMG 20210529 112529 -
kurkuma 1 1 edited -

Orkiszowe naleśniki

318318570f27d9533b244bc40d8a06c6?s=30&d=mm&r=g -dominikaklimek
3 osób

Składniki
  

  • 150 g mąki orkiszowe
  • 2 szt. jajka
  • 350 ml mleka 1,5% lub napoju roślinnego woda
  • szczypta soli
  • olej rzepakowy

Wykonanie
 

  • Wszystkie składniki wymieszać przy użyciu blendera.
  • Smażyć na patelni do naleśników – bez użycia tłuszczu
  • lub na zwykłej patelni z odrobiną oleju.
  • Naleśniki można jeść z owocami, serkiem, dżemem lub na wytrawnie z pastami czy innymi dodatkami.
Słowa kluczowe naleśniki

Za tej proporcji wyszło mi 9 naleśników.

Wartości odżywcze dla 1 sztuki:

Wartość energetycznaBiałkoTłuszczeWęglowodany
91 kcal4,1 g1,8 g15 g

Dla porcji (1/3)

Indeks glikemiczny NISKIIG = 42
Ładunek glikemiczny dla porcji ŚREDNIŁG = 15

PS. Wartości odżywcze oraz indeks i ładunek glikemiczny są podane tylko do naleśników (bez dodatków!).

Odczuwasz niedosyt pomysłów na zdrowe i słodkie śniadania? Łap przepis na sycące i smaczne gofry, ponieważ są one moim numerem dwa, jeśli chodzi o śniadania!

Posts created 90

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating




Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top